Благодатная мария господь: Молитвы ко Пресвятой Богородице — Молитвослов
Содержание
Богородичное правило — Молитвослов
Аудио:
62:39
Преподобный Серафим Саровский заповедал своим духовным чадам, проходя по Канавке вокруг Дивеевского монастыря, по которой прошла Сама Пресвятая Богородица, читать 150 раз в сутки Архангельское приветствие: «Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших» (Лк.1:28).
«Богородичное правило», которое обнимает собой всю жизнь Богоматери, разделено на 15 десятков по числу важнейших событий в Ее жизни. Если по непривычке трудно будет одолевать ежедневно 150 раз, следует читать поначалу 50 раз. После каждого десятка надо читать по одному разу «Отче наш» и «Милосердия двери».
Ниже приводится схема, в которую вкладывал свои молитвы Приснодеве Марии священномученик Серафим (Звездинский).
Перед каждым десятком читается молитва «Отче наш», а после каждого десятка молитва: «Милосердия двери отверзи нам…», а также особые дополнительные молитвословия.
* * *
Первый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Перевод: Богородица Дева Мария, исполненная благодати Божией, радуйся! Господь с Тобою; благословенна Ты между женами и благословен Плод, Тобою рожденный, потому что Ты родила Спасителя душ наших.
Воспоминаем Рождество Пресвятой Богородицы.
Тропарь, глас 4
Рождество́ Твое́, Богоро́дице Де́во,/ ра́дость возвести́ всей вселе́нней:/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце пра́вды Христо́с Бог наш,/ и, разруши́в кля́тву, даде́ благослове́ние,// и, упраздни́в сме́рть, дарова́ нам живо́т ве́чный.
Рождество Твое, Богородица Дева, радость возвестило всей вселенной, ибо из Тебя воссияло Солнце правды, Христос Бог наш; и, отменив проклятие, Он дал благословение и, упразднив смерть, даровал нам жизнь вечную.
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, спаси́ и сохрани́ рабо́в Твои́х (имена родителей и сродников), а уме́рших со святы́ми упоко́й в ве́чной сла́ве Твое́й.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Второй десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Введение во Храм Владычицы нашей Богородицы.
Тропарь, глас 4
Днесь благоволе́ния Бо́жия предображе́ние,/ и челове́ков спасе́ния пропове́дание,/ в хра́ме Бо́жии я́сно Де́ва явля́ется,/ и Христа́ всем предвозвеща́ет. / Той и мы велегла́сно возопии́м:// ра́дуйся смотре́ния Зижди́телева исполне́ние.
В сей день – предзнаменование Божия благоволения и спасения людей предвестие: в храме Божием Дева открыто является и Христа всем предвозвещает. Ей и мы громогласно воззовем: «Радуйся, предначертанного Создателем исполнение!»
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, спаси́, сохрани́ и присоедини́ к Свято́й Правосла́вной Це́ркви заблу́дших и отпа́вших рабо́в Твои́х (имена).
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Третий десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Благовещение Пресвятой Богородицы.
Тропарь, глас 4
Днесь спасе́ния на́шего глави́зна,/ и е́же от ве́ка та́инства явле́ние:/ Сын Бо́жий, Сын Де́вы быва́ет,/ и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет. / Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м:/ ра́дуйся, Благода́тная,// Госпо́дь с Тобо́ю.
В сей день спасения нашего начало и предвечного таинства явление: Сын Божий Сыном Девы становится и Гавриил о благодати благовествует. Потому и мы с ним Богородице возгласим: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою!»
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, утоли́ на́ши ско́рби и пошли́ утеше́ние скорбя́щим и боля́щим раба́м Твои́м (имена).
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Четвертый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Встречу Пресвятой Богородицы с праведной Елисаветою.
Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
Достойно есть поистине восхвалять Тебя, Богородицу, вечно блаженную и пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честью высшую Херувимов и несравненно славнейшую Серафимов, девственно Бога Слово родившую, истинную Богородицу, Тебя прославляем.
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, соедини́ в разлу́ке находя́щихся рабо́в Твои́х (имена).
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Пятый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Рождество Христово.
Тропарь, глас 4
Рождество́ Твое́, Христе́ Бо́же наш,/ возсия́ ми́рови свет ра́зума,/ в нем бо звезда́м служа́щии,/ звездо́ю уча́хуся,/ Тебе кла́нятися Со́лнцу Пра́вды,/ и Тебе́ ве́дети с высоты́ восто́ка: // Го́споди, сла́ва Тебе́.
Рождество Твое, Христе Боже наш, озарило мир светом знания, ибо чрез него звездам служащие звездою были научены Тебе поклоняться, Солнцу правды, и знать Тебя, с высоты Восходящее Светило. Господи, слава Тебе!
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, да́руй мне, во Христа́ крести́вшемуся, во Христа́ обле́чься.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Шестой десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Сретение Господне и прореченное праведным Симеоном слово: «И Тебе Самой оружие пройдет душу».
Тропарь, глас 1
Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце Пра́вды, Христо́с Бог наш,/ просвеща́яй су́щия во тьме. / Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный,/ прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших,// да́рующаго нам воскресе́ние.
Радуйся, благодатная Богородица Дева, ибо из Тебя воссияло Солнце правды, Христос Бог наш, просвещающий находящихся во тьме. Веселись и ты, старец праведный, принявший в объятия Освободителя душ наших, дарующего нам воскресение.
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, сподо́би меня́ при после́днем издыха́нии причасти́ться Святы́х Христо́вых Та́ин и Сама́ проведи́ ду́шу мою́ че́рез стра́шные мыта́рства.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Седьмой десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем бегство в Египет праведного Иосифа и Божией Матери с Богомладенцем.
Кондак, глас 8
Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злых, благода́рственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богоро́дице; но я́ко и́мущая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свобо́ди, да зове́м Ти: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Обороняющей нас Военачальнице за избавление от страшных бед учреждаем Тебе торжества победы благодарственные мы, рабы Твои, Богородица! Но Ты, как имеющая власть необоримую, от всяческих опасностей нас освободи, да взываем к Тебе: «Радуйся, Невеста, брака не познавшая!»
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, изба́ви меня́ от вся́ких напа́стей.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Восьмой десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем исчезновение двенадцатилетнего отрока Иисуса в Иерусалиме и скорбь Божией Матери по поводу этого.
Тропарь, глас 7
Воздыха́юща мя, Го́споди, приими́ я́ко Ми́лостив, и поми́луй мя я́ко мытаря́, Ма́тере Твоея́ хода́тайством.
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, да́руй мне непреста́нное па́мятование о Бо́ге.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Девятый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем чудо в Кане Галилейской, когда Господь претворил воду в вино по слову Божией Матери: «Вина нет у них».
Тропарь, глас 3
Приста́нище спаси́тельное Тя и́мамы, Богоро́дице, в пучи́не жите́йстей обурева́емии. Ты у́бо упаси́ от вся́кия беды́ притека́ющих к Твое́й бла́гости.
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, помога́й нам во всех дела́х и ну́ждах на́ших.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Десятый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем стояние Божией Матери у Креста Господня, когда скорбь, как оружие, пронзила Ее душу.
Кондак, глас 6
Не рыда́й Мене́, Ма́ти, зря́щи во гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зачала́ еси́ Сы́на: воста́ну бо и просла́влюся, и вознесу́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бог, ве́рою и любо́вию Тя велича́ющыя.
Не рыдай надо Мною, Матерь, видя, что Тот Самый Сын, Котораго Ты без семени зачала во чреве, во гробе: вот Я восстану и прославлюсь и, как Бог, превознесу навсегда и во славе тех, которые с верою и любовно прославляют Тебя
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, укрепи́ си́лы мои́ душе́вные и отжени́ уны́ние.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Одиннадцатый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Воскресение Христово.
Тропарь, глас 5
Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.
Христос воскрес из мертвых, смертию смерть поправ и тем, кто в гробницах, жизнь даровав.
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, воскреси́ ду́шу мою́ и да́руй мне постоя́нную гото́вность к страда́ниям за Христа́.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Двенадцатый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Вознесение Христово, при котором присутствовала Матерь Божия.
Тропарь, глас 4
Возне́слся еси́ во сла́ве, Христе́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.
Вознесся Ты во славе, Христе Боже наш, радости исполнив учеников обещанием Святого Духа, по утверждении их благословением, в том, что Ты – Сын Божий, Искупитель мира.
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, вознеси́ меня́ от земны́х су́етных помышле́ний и да́руй мне стремле́ние к спасе́нию души́.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Тринадцатый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Сионскую горницу и сошествие Святаго Духа на апостолов.
Тропарь, глас 8
Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш,/ И́же прему́дры ловцы́ явле́й,/ низпосла́в им Ду́ха Свята́го,// и те́ми уловле́й вселе́нную, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.
Благословен Ты, Христе Боже наш, явивший премудрыми рыбаков, ниспослав им Духа Святого и через них уловивший вселенную. Человеколюбец, слава Тебе!
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, укрепи́ благода́ть Свята́го Ду́ха в се́рдце мое́м.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Четырнадцатый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Успение Пресвятой Богородицы.
Тропарь, глас 1
В рождестве́ де́вство сохрани́ла еси́,/ во успе́нии ми́ра не оста́вила еси́, Богоро́дице,/ преста́вилася еси́ к животу́, Ма́ти су́щи Живота́,// и моли́твами Твои́ми избавля́еши от сме́рти ду́ши на́ша.
При рождении Христа Ты девство сохранила и по смерти мира не оставила, Богородица: к жизни Ты перешла, как Матерь Жизни, и молитвами Твоими избавляешь от смерти души наши.
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, да́руй мне ми́рную и безмяте́жную кончи́ну.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Пятнадцатый десяток
«Отче наш».
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)
Воспоминаем Покров Божией Матери над христианским миром.
Тропарь, глас 4
Днесь благове́рнии лю́дие све́тло пра́зднуем/ осеня́еми Твои́м, Богома́ти, прише́ствием,/ и к Твоему́ взира́юще Пречи́стому о́бразу, уми́льно глаго́лем:/ покры́й нас честны́м Твои́м Покро́вом,/ и изба́ви нас от вся́каго зла,/ моля́щи Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,// спасти́ ду́ши на́ша.
В сей день мы, правоверные люди, торжественно празднуем, осеняемые Твоим, Богоматерь, пришествием; и, взирая на Твой пречистый образ, со умилением взываем: «Покрой нас священным Твоим Покровом и избавь нас от всякого зла, умоляя Сына Твоего, Христа Бога нашего, спасти души наши».
О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, сохрани́ меня́ от вся́кого зла и покро́й честны́м Твои́м омофо́ром.
Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.
Пяточисленные молитвы — Молитвослов
Эти молитвы сложены святителем Димитрием Ростовским по видению одного старца в память скорбей, которые претерпела Пресвятая Дева Мария.
«Один старец от Богоносных Отцев, стоя на молитве и быв в восторге, слышал глас Господа нашего Иисуса Христа, глаголющего с Пречистою и Пресвятою Богородицею, Материю своею:
— Рцы Мне, Мати Моя, колико болезней наибольших, живущи на свете, претерпела еси Мене ради?
И рече Пресвятая:
— Сыне и Боже Мой! Наибольших пять болезней Тебе ради претерпела: первая — егда услышала от Симеона Пророка, еже имел еси убиен быти; вторая — егда, ищущи Тебе во Иерусалиме через три дня, Тя не видела есмь; третья — егда Тя поймана и связана от жидов услышала; четвертая — егда Тя на Кресте между разбойниками Распятаго видела; пятая — егда Тя видела во гробе полагаема.
И рече к Ней Господь:
— Глаголю Тебе, Мати Моя: аще кто каждую болезнь Твою на кийждо день прочтет с молитвою Моею, сие есть «Отче наш» и Архангельское обрадование, сие есть «Богородице Дево, радуйся» — за первую болезнь дам ему познание грехов и жаление о них; за вторую — дам ему всех грехов прощение; за третию — возвращу ему добродетели его, через грехи изгибшия; за четвертую — напитаю его, при смерти его, Телом и Кровию Моею Божественною; за пятую — явлюся ему Сам при смерти его и приму душу его в живот вечный. Аминь».
* * *
14:53
Читает диакон Александр Титов
Начало к сим молитвам:
Сла́ва Тебе́, Христу́ Бо́гу Моему́, не погуби́вшему мя гре́шнаго со беззако́ньми мои́ми, но да́же досе́ле грехо́м мои́м потерпе́вшему. (Поклон)
Сподо́би, Го́споди, в день сей без греха́ сохрани́тися нам; да́руй ми, Го́споди, да ни сло́вом, ни де́лом, ни помышле́нием прогне́ваю Тя, Созда́теля моего́, но вся́ дела́ моя́, сове́ты и помышле́ния да бу́дут во сла́ву Пресвята́го и́мени Твоего́. (Поклон)
Бо́же, ми́лостив бу́ди мне, гре́шному, во все́й жи́зни мое́й: во исхо́де мое́м и по кончи́не мое́й не оста́ви мене́. (Поклон)
Сие, падши ниц на земли, глаголи:
Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, приими́ уме́ршаго мя душе́ю и умо́м. Приими́ мя гре́шнаго, блудника́, скве́рнаго душе́ю и те́лом. Отыми́ неприя́знь безсту́дную и не отврати́ лица́ Твоего́ от мене́, не рцы, Влады́ко: «Не вем, кто еси́», но во́нми гла́су моле́ния моего́; спаси́ мя, я́ко име́яй мно́жество щедро́т и не хо́щеши сме́рти гре́шника; не оста́влю же Тя, Созда́теля моего́, и не отступлю́ от Тебе́, до́ндеже послу́шаеши мя и да́си всем грехо́м мои́м проще́ние, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Ма́тери Твоея́, предста́тельства Честны́х Небе́сных Сил безпло́тных, свята́го сла́внаго А́нгела храни́теля моего́, Проро́ка же и Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна, богоглаго́ливых Апо́стол, све́тлых и добропобе́дных му́чеников, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех Твои́х святы́х, поми́луй и спаси́ мя гре́шнаго. Ами́нь.
Молитва Святому Духу
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сы́й и вся́ исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны́, и очи́сти ны́ от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Перевод: Царь Небесный, Утешитель, Дух Истины, везде пребывающий и всё наполняющий, Сокровищница благ и жизни Податель, приди и вселись в нас, и очисти нас от всякой скверны, и спаси, Благой, души наши.
Трисвятое
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)
Святой Боже, Святой Крепкий, Святой Бессмертный, помилуй нас.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Молитва Господня
О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго. Я́ко Твое́ есть Ца́рство и си́ла и сла́ва во ве́ки. Ами́нь.
Отче наш, сущий на небесах! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое; да будет воля Твоя и на земле, как на небе. Хлеб наш насущный дай нам на сей день; И прости нам долги наши, как и мы прощаем должникам нашим; И не введи нас в искушение, но избавь нас от лукавого. Ибо Твоё Царство, и сила, и слава во веки. Аминь.
Богородице Дево, радуйся
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю, Благослове́нна Ты в жена́х и благослове́н Плод чре́ва Твоего́, я́ко Спа́са родила́ еси́ душ на́ших.
Богородица Дева Мария, исполненная благодати Божией, радуйся! Господь с Тобою; благословенна Ты между женами и благословен Плод, Тобою рожденный, потому что Ты родила Спасителя душ наших.
Молитва 1‑я
О, Ма́ти Милосе́рдая, Де́во Мари́е, аз гре́шный и непотре́бный раб Твой, воспомина́ющи Твоя́ боле́зни1, егда́ Ты услы́шала от Симео́на Проро́ка о неми́лостивном убие́нии Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, приношу́ сию́ Тебе́ моли́тву и Арха́нгельское обра́дование, приими́ в честь и па́мять боле́зней Твои́х и умоли́ Сы́на Твоего́ — Го́спода на́шего Иису́са Христа́, да да́рует ми позна́ние грехо́в и жале́ние о них. (Поклон)
Молитва 2‑я
О́тче наш… (см. выше)
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся… (см. выше)
О, Богоблаже́нная и Пренепоро́чная Отрокови́це, Ма́ти и Де́во, приими́ от мене́, гре́шнаго и непотре́бнаго раба́ Твоего́, сию́ моли́тву и Арха́нгельское обра́дование в честь и па́мять боле́зни Твоея́, егда́ позабы́ла Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, в це́ркви и три дни Его́ не ви́дела еси́; умоли́ Его́ и испроси́ у Него́ всех грехо́в мои́х проще́ние и оставле́ние, Еди́на Благослове́нная. (Поклон)
Молитва 3‑я
О́тче наш…
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся…
О, Ма́ти Све́та, Преблагослове́нная Де́во Богоро́дице, приими́ от мене́, гре́шнаго и непотре́бнаго раба́ Твоего́ сию́ моли́тву и Арха́нгельское обра́дование в честь и па́мять боле́зни Твоея́, егда́ Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, по́ймана и свя́зана слы́шала еси́. Умоли́ Его́, да возврати́т мне доброде́тели, че́рез грех изги́бшия2, да Тя, Пречи́стая, во ве́ки велича́ю. (Поклон)
Молитва 4‑я
О́тче наш…
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся…
О, Милосе́рдия Исто́чниче, Де́во Богоро́дице, приими́ от мене́, гре́шнаго и непотре́бнаго раба́ Твоего́, сию́ моли́тву и Арха́нгельское обра́дование в че́сть и па́мять боле́зни Твоея́, егда́ на Кресте́ ме́жду разбо́йники ви́дела еси́ Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Его́же умоли́, Влады́чице, да пода́ст ми дар милосе́рдия Своего́ в час сме́рти моея́ и да напита́ет мя Те́лом и Кро́вию Свое́ю Боже́ственною, да Тя, Засту́пницу, сла́влю во ве́ки. (Поклон)
Молитва 5‑я
О́тче наш…
Богоро́дице Де́во, ра́дуйся…
О, Наде́ждо моя́, Пречи́стая Де́во Богоро́дице, приими́ от мене́, гре́шнаго и непотре́бнаго раба́ Твоего́, сию́ моли́тву и Арха́нгельское обра́дование в честь и па́мять боле́зни Твоея́, егда́ ви́дела еси́ Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, во гро́бе полага́ема. Его́же умоли́, Влады́чице, да я́вится мне в час сме́рти моея́ и да прии́мет ду́шу мою́ в живо́т ве́чный. Ами́нь. (Поклон)
О, Преми́лостивая Де́во, Госпоже́ Богоро́дице, чадолюби́вая Го́рлице, небесе́ и земли́ Самодержа́вная Цари́це, любе́зная Прие́мнице всех простира́ющих к Тебе́ свои́ мольбы́, печа́льных Уте́шительнице, приими́ от мене́, гре́шнаго и непотре́бнаго раба́ Твоего́, пяточи́сленное сие́ моле́ние, в нем же воспомина́ю земны́е и небе́сныя Твоя́ ра́дости, уми́льно вопию́ща к Тебе́ си́це3:
Земные радости
Ра́дуйся, заче́ншая во чре́ве без се́мене Христа́ Бо́га на́шего. Ра́дуйся, во чре́ве без боле́зни носи́вшая Того́. Ра́дуйся, поро́ждшая чу́дным смотре́нием. Ра́дуйся, восприи́мшая от волхво́в‑царе́й дары́ и поклоне́ние. Ра́дуйся, я́ко обрела́ еси́ посреди́ учителей Своего́ Сы́на и Бо́га. Ра́дуйся, я́ко Рождество́ Твое́ пресла́вно из ме́ртвых воста́. Ра́дуйся, ви́девшая вознося́щагося Своего́ Созда́теля, к Нему́ же сама́ душе́ю и те́лом возшла́ еси́.
Небесные радости
Ра́дуйся, де́вства ра́ди Своего́, па́че А́нгел и всех святы́х Пресла́вная. Ра́дуйся, близ Пресвяты́я Тро́ицы просия́ющая. Ра́дуйся, Миротво́рице на́ша. Ра́дуйся, Власти́тельнице, облада́ющая все́ми Небе́сными Си́лами. Ра́дуйся, па́че всех дерзнове́ние к Сы́ну и Бо́гу Своему́ иму́щая. Ра́дуйся, милосе́рдая Ма́ти всем, к Тебе́ прибега́ющим. Ра́дуйся, я́ко Твое́ весе́лие во ве́ки не сконча́ется!
И мне недосто́йному, по нело́жному обеща́нию Твоему́, в день исхо́да моего́ ми́лостива предста́ни, да Твои́м руково́дством упра́влен бу́ду к го́рнему Иерусали́му, в нем же просла́вленно ца́рствуеши с Сы́ном Твои́м и Бо́гом на́шим, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние со Отце́м и с Пресвяты́м Ду́хом безконе́чныя ве́ки веко́в. Аминь.
От скве́рных усте́н мои́х, от ме́рзкаго се́рдца, от нечи́стаго языка́ и от души́ оскверне́нной приими́, Госпоже́ Цари́це, сие́ похвале́ние, Ра́досте моя́. Приими́, я́коже вдо́вии прия́ла сии́ две ле́пты, и да́руй ми принести́ Твое́й бла́гости дар досто́ин. О, Влады́чице моя́ Пречи́стая Де́во, Небе́сная Цари́це, я́коже хо́щеши и во́лиши, па́че же научи́ мя, что ми подоба́ет Тебе́, Ма́тери Бо́жией, глаго́лати к Тебе́ еди́ной гре́шных при́бежищу и утеше́нию. Ра́дуйся, Влады́чице, да и аз, многогре́шный раб Твой, ра́достно зову́ Тебе́, всепе́той Ма́тери Христа́ Бо́га на́шего. Ами́нь.
На Твой Пресвяты́й о́браз взира́я, я́ко и́стинную са́мую Тя зрю Богоро́дицу, ве́рою серде́чною от души́ припа́даю и поклоня́юся с Предве́чным на руку́ Твое́ю держи́мым Младе́нцем, Го́сподом на́шим Иису́сом Христо́м, боголе́пно почита́ю и молю́ Тя со слеза́ми: покры́й мя покро́вом Твои́м, от враг ви́димых и неви́димых, Ты бо род челове́ческий ввела́ еси́ в Ца́рство Небе́сное. Ами́нь.
Достойно есть
Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
Достойно есть поистине восхвалять Тебя, Богородицу, вечно блаженную и пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честью высшую Херувимов и несравненно славнейшую Серафимов, девственно Бога Слово родившую, истинную Богородицу, Тебя прославляем.
Сла́ва и благодаре́ние Го́споду за все!
1 Душевная боль, страдания.
2 Пропавшие, погибшие.
3 Так.
Дева Мария, Матерь Господа нашего
Дева Мария, Матерь Господа нашего
Честь, воздаваемая Марии, Деве Матери Иисуса Христа, Господа нашего и
Боже, восходит к самым ранним дням Церкви. Действительно, возвращается
далее, ибо еще до рождения Своего Сына Мария пророчествовала: «От
на этот раз все поколения будут называть меня благословенным».
В Новом Завете записано несколько случаев из жизни Богородицы:
ее обручение с Иосифом, Благовещение ангелом Гавриилом, что она
должен был родить Мессию, Его Посещение Елизаветы, матери Иоанна Крестителя, Рождество Господа нашего,
посещения пастухов и волхвов, Введение младенца
Иисус в храме в возрасте сорока дней, бегство в Египет,
Пасхальное посещение храма, когда Иисусу было двенадцать, [Матфея 1:16,18-25; 2; Луки 1:26-56; 2]; свадьба
в Кане Галилейской и совершении первого чуда Сына на ней.
ходатайство [Иоанна 2:1-11], случаи, когда наблюдатели говорили: «Как может
этот человек особенный? Мы знаем его семью!» [Мэттью
13:54-56 = Марка 6:1-3 = Луки 4:22; также Иоанна 6:42], случай, когда она
пришли с другими, чтобы увидеть его, когда он проповедовал [Матфея 12:46-50 = Марка 3:31-35 = Луки 8:19-21], ее
присутствие у подножия Креста, где Иисус поручает ее заботе
любимого ученика [Иоанна 19:25-27], и ее присутствие с
апостолов в горнице после Вознесения в ожидании обещанного
Дух [Деяния 1:14]. Таким образом, видно, что она присутствует на большинстве главных
события жизни ее сына.
Помимо самого Иисуса, только два человека упоминаются по именам в Священном Писании.
Кредо. Один из них — Понтий Пилат, римский прокуратор Иудеи с 26 по 36 г.
Объявление. То, что Иисус был распят по приказу Понтия Пилата, подтверждает
дата его смерти в течение нескольких лет, и удостоверяет, что мы не
говоря, подобно поклонникам Таммуза или Адониса, о
олицетворение или символ ежегодной смерти и воскресения
урожай. Его смерть — событие в истории, то, что действительно произошло.
Другое имя — Мария. В Символе веры говорится, что Христос «родился от
девы Марии». То есть они утверждают, с одной стороны, что он был
истинно и полностью человек, рожденный женщиной, а не спустившийся с небес
как ангел. С другой стороны, рассказав нам, что его мать была
девственница, они исключают версию о том, что он был просто обычным человеком,
настолько добродетелен, что в конце концов, при крещении, исполнился
Дух Божий. Его непорочное рождение свидетельствует о том, что он всегда был
больше, чем просто человек, всегда тот, чье присутствие среди нас было само по себе
чудо, с первого момента его земного существования. В Мэри,
Дева и Мать, Бог дает нам знак, что Иисус является одновременно и истинным Богом, и
действительно Человек.
Бывает, что кто-нибудь сообщит о появлении Богородицы.
Мария, несущая весть, обычно поощряет верность в молитве. А
читатель спросил: «Как далеко уходят такие сообщения?» По словам Дональда
Аттуотер (Словарь святых Penguin), Грегори
Нисса (335-395) говорит, что самое раннее известное сообщение о сверхъестественном
явление Пресвятой Богородицы кому-либо было одного до Григория
Чудотворец (213-270). По просьбе члена римско-католического списка я
указать, что подлинность этих появлений не является официальной римской
Католическое учение. Вполне возможно отказаться от всех таких
внешность как заблуждение, и при этом быть католиком с хорошей репутацией.
Мало что известно о жизни Девы Марии, за исключением того, что
пересекается с жизнью ее Сына, и есть уместность в
это. Писания записывают ее слова ангелу Гавриилу, ей
родственница Елизавета своему сыну дважды. Но единственная зарегистрированная
высказывание ее тем, кого можно назвать обычными, заурядными слушателями,
ее наставление слугам на свадебном пиру, которым она говорит
просто, указывая на своего Сына: «Все, что он скажет тебе, сделай».
Мы можем принять это за обобщение ее послания миру. Если мы
послушай ее, она скажет нам: «Слушай Его. Слушай Моего Сына. Делай
что Он говорит вам». Когда мы видим ее, мы видим, как она указывает на своего Сына.
наше уважение к Пресвятой Богородице не имеет немедленного эффекта
переводя наше внимание с нее на Того, кого она носила в своем чреве
девять месяцев и вскармливал грудью ее воплотившемуся Богу, Слову
во плоти, то мы можем быть уверены, что это не то отношение, которое
она ищет. Правильное отношение к ней всегда направит нас к Тому, Кто нашел
в ней Его первое земное жилище.
МОЛИТВА (традиционный язык)
О Боже, избравший блаженную Деву Марию быть
Мать воплотившегося Сына Твоего: Даруй нам, бывшим
искупленный его кровью, может разделить с ней славу твоего
вечное царство; через того же Сына Твоего Иисуса Христа нашего
Господь, живущий и царствующий с Тобою, в единстве
Святой Дух, единый Бог, ныне и во веки веков.
Боже, принявший к Себе блаженную Деву Марию, матерь
Воплотившегося Сына Твоего: Даруй нам, искупленным
его кровь, может разделить с ней славу твоего вечного царства;
через того же Сына Твоего Иисуса Христа, Господа нашего, Который жив и
царит с тобою, в единстве Святого Духа, один Бог, ныне
и навсегда.
МОЛИТВА (современный язык)
О Боже, избравший блаженную Деву Марию матерью
Твой воплощённый Сын: Даруй нам, искупленным
своей крови, может разделить с ней славу твоего вечного
царство; через Иисуса Христа Господа нашего, который живет и царствует
с тобою, в единстве Святого Духа, один Бог, ныне и навеки
Когда-либо.
Боже, принявший к Себе блаженную Деву Марию,
Мать воплощённого Сына Твоего: Даруй нам, бывшим
искупленной его кровью, может разделить с ней славу твоего
вечное царство; через Сына Твоего Иисуса Христа, Господа нашего, Который
живет и царствует с тобою, в единстве со Святым Духом, едино
Боже, сейчас и навсегда.
Чтение: Исаия 61:10-11 («Радостью буду радоваться о Господе,
облек меня в праведность, как невесту украшают драгоценностями»).
Псалом 34 или 34:1-9 («Вкусите и увидите, как милостив Господь;
блаженны все уповающие на Него»).
Послание: Галатам 4:4-7 («Но когда пришла полнота времени, Бог
послал Сына Своего, рожденного от матери земной… дабы мы могли через усыновление
стать потомком Небесного Отца»).
Святое Евангелие: Луки 1:46-55 (И Мария сказала: «Величит душа Моя
ГОСПОДЬ…ибо сотворил мне величие Сильный…как Он
обещанное Аврааму и его семени навеки»).
Если не указано иное, этот биографический очерк написан
Джеймс Э.
Kiefer, и любые комментарии по поводу его содержания следует направлять ему.
Домашняя страница биографических очерков
имеет больше информации.
Почему мы называем Марию «Матерью Божией»?
Чтобы понять титул «Богородица», мы должны сначала ясно понять роль Марии как матери нашего Спасителя, Иисуса Христа. Как католики, мы твердо верим в воплощение нашего Господа: Мария зачала силой Святого Духа. (Совместите Луки 1:26-38 и Матфея 1:18-25.) Через нее вошел Иисус Христос – второе лицо Святой Троицы, единосущное (единосущное) с Отцом и истинный Бог от истинного Бога этот мир обретает человеческую плоть и человеческую душу. Иисус есть истинный Бог и истинный человек. В Его личности соединились и божественная природа, и человеческая природа. Мария не создала божественную личность Иисуса, Который существовал с Отцом от вечности: «В самом деле, Тот, Которого Она зачала как человека от Духа Святого, Который воистину стал Ее Сыном по плоти, был не кем иным, как Вечный Сын Отца, второе лицо Святой Троицы. Следовательно, Церковь исповедует, что Мария действительно является «Матерью Божией» (9).0031 Богородица )» ( Катехизис , #495). Как писал св. Иоанн: «Слово стало плотию и обитало среди нас, и мы видели славу Его: славу единородного Сына, исходящего от Отца, исполненного непреходящей любви» (Иоанна 1:14).
По этой причине когда-то в ранней истории Церкви нашей Пресвятой Богородице был присвоен титул «Богородица». Святитель Иоанн Златоуст (ум. 407), например, сочинил в своей Евхаристической молитве к Мессе гимн в ее честь: «Истинно справедливо провозглашать Тебя, Богородица, преблагословенная, всечистая и Матерь Бога нашего. Величаем Тебя, Честнейшего Херувимов и несравненно славнейшего Серафимов. Ты, не потеряв девственности, родила Слово Божие. Ты, которая воистину Богородица».
Однако возражение против титула «Богородица» возникло в пятом веке из-за путаницы относительно таинства воплощения. Несторий, епископ Константинополя (428-431), вызвал большие споры. Он заявил, что Мария родила Иисуса Христа, обычного человека периода года. С этой человеческой личностью была соединена личность Слова Божия (божественного Иисуса). Этот союз двух лиц — человеческого Христа и божественного Слова — был «возвышенным и неповторимым», но лишь случайным. Божественная личность обитала в человеческой личности «как в храме». Следуя своим собственным рассуждениям, Несторий утверждал, что человеческий Иисус умер на кресте, а не божественный Иисус. Таким образом, Мария не «Богородица», а просто «Мать Христа» — человеческий Иисус. Звучит запутанно? Это так, но результатом является расщепление Христа на две личности и отрицание воплощения.
Святитель Кирилл, епископ Александрийский (ум. 440), опровергал Нестория, утверждая, что «не то, чтобы обыкновенный человек родился сначала от Святой Девы, на которую потом нисшло Слово; мы говорим, что, соединившись с плотью от чрева, [Слово] претерпело рождение во плоти, сделав рождение во плоти Своим…» ( Против тех, кто не хочет исповедовать, что Святая Дева Богородица ). Это утверждение подтверждает убеждение, изложенное в первом абзаце.
22 июня 431 года Эфесский собор собрался, чтобы разрешить этот спор. Собор объявил: «Если кто не исповедует, что Еммануил есть истинно Бог и потому что святая Дева есть Богородица ( Богородица ) (ибо Она родила по плоти Слово Божие, ставшее плотью), анафема сидеть ». Поэтому Собор официально признал, что Иисус есть одна личность, в которой две природы — человеческая и божественная — соединены в истинном союзе. Во-вторых, Ефес подтвердил, что наша Пресвятая Богородица по праву может называться Матерью Божией: Мария не есть Матерь Бога, Отца, или Матерь Бога, Святого Духа; скорее, она Богородица, Сын – Иисус Христос. Эфесский собор объявил Нестория еретиком, а император Феодосий приказал низложить его и сослать в ссылку. (Интересно, что небольшая несторианская церковь все еще существует в Ираке, Иране и Сирии.)
Воплощение действительно представляет собой глубокую тайну. Церковь использует очень точный, хотя и философский, язык, чтобы избежать путаницы и ошибок. Тем не менее, мы должны размышлять над этой великой тайной того, как наш Божественный Спаситель вошел в этот мир, приняв нашу человеческую плоть, чтобы освободить нас от греха. Мы также должны размышлять и подражать великому примеру нашей Пресвятой Богородицы, которая сказала: «Я раба Господа; да будет мне по слову Твоему».